Η αγάπη του Θεού για μας είναι ατέλειωτη αλλά και αμέτρητη. Όπως ένας γονιός δε σταματά να αγαπάει το παιδί του έτσι και ο Ουράνιος Πατέρας μάς αγαπά αρκετά και ανεξάρτητα από το αν τον αγαπούμε εμείς.
ο Θεός τον βυθισμένο σε αμαρτίες κόσμο, ώστε παρέδωσε σε σταυρικό
θάνατο τον μονογενή του Υιό·" (Ιω. 3, 16).
Η μεγαλύτερη εντολή τού ανθρώπου είναι "να αγαπάς Κυριον τον Θεόν σου με όλην σου την καρδίαν και με όλην σου την ψυχήν και με όλην την διάνοιάν σου και με όλην σου την δύναμιν, με ολόκληρον δηλαδή την ύπαρξίν σου. Αυτή είναι η πρώτη εντολή." (Μαρκ. 12, 30). Αλλά η ολοκλήρωση τής εντολής αλλά και τής αγάπης είναι όταν αγαπάμε και τον πλησίον μας. "Και δευτέρα εντολή ομοία προς την πρώτην είναι αυτή· Οφείλεις να αγαπάς τον πλησίον σου, όπως τον ευατόν σου. Αλλη μεγαλυτέρα εντολή από τας δύο αυτάς δεν υπάρχει." (Μαρκ. 12, 31).
Η αγάπη κυριαρχεί στον άνθρωπο και αποτελεί το μέγιστο για τον τον ίδιο αφού "Επάνω σε αυτές τις δύο εντολές όλος ο νόμος και οι προφήτες στηρίζονται " (Ματθ. 22, 40). Η έμπρακτη αγάπη φαίνεται μέσα από την αγάπη προς τον πλησίον. Λέγει χαρακτηριστικά ο Άγιος Νεκτάριος αρχιεπίσκοπος Πενταπόλεως "Επιδιώκετε την αγάπη. Ζητάτε καθημερινά απο τον Θεό την αγάπη. Μαζί με την αγάπη έρχεται και όλο το πλήθος των αγαθών και των αρετών. Αγαπάτε, για ν' αγαπιέστε κι εσείς απο τους άλλους. Δώστε στον Θεό όλη σας την καρδιά, ώστε να μένετε στην αγάπη. Όποιος ζεί μέσα στην αγάπη, ζεί μέσα στον Θεό, κι ο Θεός μέσα σ' αυτόν."
Ακόμα και ο σχηματισμός τού Σταύρου συμβολίζει την σχέση ανθρώπου με τον πλησίον και τον Θεό. Πιο συγκεκριμένα το οριζόντιο τμήμα τού Σταυρού συμβολίζει την σχέση τού ανθρώπου με τον Θεό ενώ το κάθετο τμήμα τη σχέση ανθρώπου με το Θεό. Ο Απόστολος Ιωάννης λέει χαρακτηριστικά "Τον Θεό κανείς ποτέ έως τώρα δεν έχει δεί και γνωρίσει εις όλην του την τελειότητα. Εάν όμως αγαπάμε ο ένας τον άλλον, τότε ο αόρατος και ακατάληπτος Θεός μένει μέσα σε εμάς και η άπειρος αγάπη του παραμένει πλήρης και τελεία μέσα μας." (Ά Ιω. 4, 12).
Έτσι λοιπόν μέσα από την αγάπη στον πλησίον δείχνουμε έμπρακτη αγάπη στον Θεό και φτάνουμε στην Θέωση , στην ένωση δηλαδή με τον Θεό που είναι και ο σκοπός τού ανθρώπου.
Έτσι λοιπόν μέσα από την αγάπη στον πλησίον δείχνουμε έμπρακτη αγάπη στον Θεό και φτάνουμε στην Θέωση , στην ένωση δηλαδή με τον Θεό που είναι και ο σκοπός τού ανθρώπου.
Θεοδώρογλου ΕυάγγελοςΠτυχιούχος προγράμματος Ιερατικών Σπουδών Ανωτάτης Εκκλησιαστικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου